Petycja odrębna - dla ułatwienia i zmniejszenia biurokracji - została dołączona do niniejszego wniosku   - vide -  J. Borkowski (w:) B. Adamiak, J. Borkowski, Kodeks postępowania…, s. 668; por. także art. 12 ust. 1 komentowanej ustawy - dostępne w sieci Internet.  - co jak wynika z cytowanego piśmiennictwa nie jest łączeniem trybów.
 
W trybie Ustawy o petycjach (Dz.U.2018.870 tj. z dnia 2018.05.10)  -  biorąc pod uwagę, wyżej przytoczone tezy NIK  -  można upewnić się że poruszana przez nas tematyka należy z pewnością do wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji
- wnosimy o:

II.1) Szczegółowe zapoznanie się Decydentów z cytowanym protokołem NIK o sygnaturze: LKI.430.003.2019 Nr ewid. 74/2019/P/19/072/LKI (w całości dostępny na stronach nik.gov.pl).
Dodatkowo wnosimy o przeprowadzenie analizy tego obszaru pod kątem tez stawianych w cytowanym protokole NIK i zapobiegania błędom i deliktom  - jakie NIK zasygnalizował w kontrolowanych gminach.
Wnosimy również o wykonanie rekonesansu w obszarze związanym z ewentualną potrzebą zastosowania do promocji gminy – w ramach długofalowego planowania  - dedykowanych, nowoczesnych form promocji gminy o jakich mowa jest w kontencie naszego wniosku.
Biorąc pod uwagę powyższe wnosimy o ewentualne zaplanowanie nabycia takich wzmiankowanych wyżej - inteligentnych centrów informacji multimedialnej - oczywiście wszystko w ramach ścisłego stosowania zasad uczciwej konkurencji  i racjonalnego wydatkowania środków publicznych powierzonych przez podatników.

Wnioskodawy wydaje się, że korzystając z nowoczesnych multimedialnych form promocji gminy - sugestie  zawarte w protokołach pokontrolnych NIK - dotyczące długofalowego planowania i analizy efektów - być może łatwiej będzie można   wdrożyć w urzędzie.
Zdaniem wnioskodawcy -  stosując nowoczesne narzędzia sprawniej można zamierzyć ich efektywność, a co za tym  idzie wydatkowanie pieniędzy podatników w tym obszarze w mniemaniu Wnioskodawcy -  będzie efektywniejsze, lege artis, etc
Wszystko to być może pozwoli  aby działania  - były wykonywane w większym stopniu - zgodnie z wytycznymi  Najwyższej Izby Kontroli pod kątem (…)"analizy potrzeb oraz określenia wskaźników osiągania celów i zadań promocyjnych oraz monitorowania i dokonywania analizy osiągniętych efektów działań promocyjnych, (…)
W mniemaniu wnioskodawcy Sugestie NIK wydają się  zasadne, a ich streszczenie  Wnioskodawca przywołał na wstępnie cytując niektóre tezy stawiane przez NIK,
Przypominamy, że Wnioskodawca uzyskał dostęp do rzeczonych protokołów   - na stronach WWW - nik.gov.pl. i są to materiały łatwo dostępne w sieci Internet .
Wydatkowanie pieniędzy podatników w tym obszarze powinno być pod szczególną kontrolą społeczną - gdyż efektem tych działań nie są lepsze drogi, lepsze wodociągi lepszy poziom szkolnictwa (takie działania łatwiej ocenić w ramach bezpośrednich oględzin popartych doświadczeniem obserwatora)  - natomiast efekty wydatków promocyjnych  są najczęściej widoczne pośrednio -  w ramach stopniowo zwiększających się przychodów gminy i publicity w skali makro.

Jeśli stan faktyczny wygląda rzeczywiście taki jak wynika to z wniosków NIK - wszyscy mamy obowiązek dbać o racjonalne wydatkowanie pieniędzy podatników w tym obszarze.
Mamy jedynie nadzieję, że wnioski podjęte przez NIK są przesadnie rygorystyczne, a nasza petycja przyczyni się do naprawy tego stanu faktycznego.